onsdag 6 februari 2013

En Celcius på det!

Hej hej!
Känner att den här bloggen har PMS, ena dagen JÄTTEGLAD och nästa dag emo (emotionell, deprimerad med svartfärgad lugg i ögonen och knivsår på armarna. Alltså, det är typ vad emo betyder.) som om himlen fallit ner.

Jag skyller på mitt jobb och min kassa inställning som bara blir sämre och sämre. Min attityd och inställning att alltid vara positiv och att ingenting är omöjligt - mitt driv som jag trodde var omöjligt att stoppa och allt sånt där.. Jag har insett att det är feeeeeel.
Och det påverkar såklart mitt humör eftersom jag kämpar och stångar huvudet i väggen dag in och dag ut. Och inser dag in och dag ut att jag är kaaaaaaaaaaatastrofalt dålig på det jag gör.
Ja ni hör ju hur det låter - det här är inte jag.

Men i hjärtat är jag glad och kroppen mår bra!
Jag har som tur är världens bästaste vänner (jättejättenära och väldigt långt bort och allt däremellan, men lika nära i <3 ), en fin familj, världensfinaste hem, träningen går bra och maten är god!
Snart blir det andra tider och med fokus på det samtidigt som jag njuter av det som är njutbart här och nu så blir det bra tillslut!

Det blev Celcius som belöning, och för att vara vaken även under nästa jobbpass (som jag faktiskt är bra på) så blev det en!

Igår var jag på idrottsmassage hos Glenn. Var längesedan jag hade så ont (dvs under "massagen" aka tortyren), typ när jag var 6 år och min arm hoppade ur led? Alltså.... SMÄRTA!!
Jag är väldigt spänd i ryggen och axlarna, och det visste jag ju om. Men riktigt HUR spänd jag var, var nog lite oklart innan Glenn satte sin armbåge i musklerna... Mmmm...
Jag bad honom till och med skjuta mig vid ett tillfälle :P


2 kommentarer:

  1. Om man inte får positiv respons av det man gör blir det ju lätt att tvivla på sig själv och tappa suget.... Blir man utan belöning för länge tappar man motivationen. Så är det, inget konstigt. Viktigt bara att ta avstånd i det och inte blanda in sig själv i det. DU blir ingen sämre människa för det. Eftersom hjärtat och kroppen mår bra betyder det ju ändå att du har tillräckligt med distans till det <3

    Mmmmmmmmmm Glenn! Glenn glenn glenn! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa du har nog rätt.. Men känns ändå som att det är min inställning till allt som är SÄMST och som i längden gör att det inte går så bra. Men men, ska ej whine'a över den för antingen får jag ändra den eller så är den som den är liksom! Hehe.. =)

      Längtar ej efter Glenn. Har så ont i mina rumpmuskler idag, sjuuukt!

      Radera