söndag 8 juli 2012

Kärlek och lycka

Läste några sidor i Dalai lamas bok "Lycka" idag. Det här är en bok med tyngd, läste nästan varje sida två gånger.

Har haft en sådär riktigt bra helg med varelser (dvs människor och djur) som ger mig så mycket av just lycka!

I fredags åkte jag och Elin till Vansbro, installerade oss i en gymnastiksal, tog en stenålderspromenad, välte ett traktordäck, kvällsmös. Dagen efter cyklade vi två mil och sen simmade vi Vansbro tjejsim, kallt men 30 minuter senare var det avklarat! Varm dusch och god lunch så var vi redo att påbörja resan hemåt!
På vägen stannade vi i Fagersta och Elin åkte lite wakeboard på en cablepark, såg så kul ut men jag var såå mosig! Sen åkte vi hem till pappa & co i Västerås och åt massa kött, jordgubbar och glass!
Vi gjorde också en hel del burpees under dagen då det beslutats att vi ska sluta svära som två borstbindare. Svordom=burpee, Elin fick göra flest ;)
Idag regnade det och vi satt mest i uterummet och läste, myste med finaste valpen och sen åt vi lite mer mat.

"Är det här någonting som gör mig lycklig?"

Jag ska försöka filtrera mitt liv och de val jag gör genom denna fråga under en veckas tid, tror att det kommer ta mig mycket närmre vad jag vill och vem jag vill vara!
Det är inte djupare eller flummigare än det låter!

Nu är det söndagsmys och sen sista arbetsveckan innan semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar