söndag 16 december 2012

En jalla-jalla-helg

Hejhej!
Har haft fullt upp denna helg!
Först i FREDAGS hände ett mirakel: min första tidning blev klar! Alla annonser var plötsligt sålda (ett STORT fett tack till min grymma kollega som gjorde en fantastisk insats) och ja... Det var det!
Denna vecka har varit ett enda tumult av ångest och tvivel, det är inte helt enkelt att som prestationshetsande duktighetsdampare göra någonting som inte alls kommer naturligt.
Men tillslut lyckades mina kollegor knuffa ut mig ur min komfortabla zon!


Sen mötte jag upp min vän från NZ; Alex! Vi träffades första gången för ganska exakt ett år sedan, så man kan säga att vi hade ettårsjubileum! Yaay!

Vi åkte till Jkpng för att fira min kära systers 24e födelsedag! Min syster som är min trognaste bloggläsare, och som gjort en sån helt galen utveckling de senaste åren att jag blir helt rörd varje gång vi ses :') Mycket motgångar har det varit, men hon är ett levande bevis på att man ska resa sig upp och komma tillbaka starkare!

Vi fick iaf supergod mat, tårta och sen gick vi ut och dansade! Kände sig ju rätt gammal när man klagade på att musiken var för hög meeeen det var faktiskt väldigt hög diskant (eller vad det heter)!

Dagen efter fick jag en asfin julklapp, sen åt vi kebab och åkte tillbaka till Gbg för att jag skulle ha min impro-show! Nervös - check! Men det gick bra, även om jag tycker att mina gruppkamrater är grymma och jag själv är sämst. Vilket beror på att jag (warning för deep sh-t) har sånt galet kontrollbehov + prestationskrav + att jag aldrig IRL gör saker som upprör folk eller tvingar någon att göra något obekvämt. Mitt liv har liksom gått ut på att alla bara ska ha det bra och må bra. Och i impro blir detta helt fail för det blir sjukt tråkigt och händelselöst. Därför är det jättebra träning för mig, och kanske kan det leda till att jag vågar visa andra känslor än empati och glädje IRL. (slut på deep sh-t).

Sen såg vi Modig, en ny Pixarfilm som tyvärr inte var jättebra. Hennes hår var däremot coolt! Sugen på att bli rödhårig- ja!
Idag blev det jul på Liseberg med glögg, lussebullar (mina med mandelmassa OCH vanilj, JUMdeliJUM)

Tvingar Alex att dricka ur den lilla-lilla-koppen! 

Ikväll blir det skidåkning i Cam's soffa, sen laddar vi för sista hela arbetsveckan!

OM TVÅ VECKOR:



1 kommentar: