söndag 3 mars 2013

Kropp och knopp

Ett tag var jag i världens bästa flow. Inspirationen sprutade ur öronen på mig och jag kände såå mycket kärlek till livet och allting som det innebar!Jag saknar den känslan.

Och varje dag började jag med att ta död på all potential att ens komma i närheten av den genom att  skicka ut kopiösa mängder avsky och hat mot varenda fläck på mig själv som jag inte upplevde klarade av kraven.

Men nej. Gör om och gör rätt!

Prova att börja din morgon såhär:
När du vaknar, tänk
"Åh, wow! Jag fick vakna upp till ännu en dag! Tack min fantastiska kropp för att du återhämtat dig och gjort mig redo för detta!"
Sen när du borstar tänderna (vilket man ska göra innan frukost - det visste ni inte va?!) så tänk
"Härliga kropp, tack för att du bär mig och gör det möjligt för mig att stå, gå, springa, hoppa och känna denna glädje över att bara vara"


Sen under hela dagen, så fort du tänker en negativ tanke om din kropp, så avbryter du dig själv och tänker något snällt istället!
"Min kropp är fantastisk precis som den är, den gör det jag ber den om och tar med mig på äventyr varje dag! Vi är ett team och tillsammans har vi gjort så mycket kul - och mer ska det bli!"
Eller
"Vi är alla unika och perfekta, och det gäller även mig!"


Det låter dödsflummigt men det funkar faktiskt!
Man blir på bättre humör och ger utrymme att tänka på annat (typ hur ska vi lösa världsfreden och skövlingen av regnskogen?) än oss själva :) 

Och om vi ändå ska tänka på oss själva kan vi ju iaf tänka något snällt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar