lördag 10 november 2012

Mitt nya liv

Hejhej!
Den här veckan har det varit fullt drag.
Jag trivs jättebra med nya jobbet, älskar lägenheten och dagarna går sjukt snabbt!
Så himla lyxigt att ha bästa Cam bara 10 min bort också, inte haft någon vän som bott så nära sen jag var typ... Eh det beror på hur man räknar, men.. Längesen i alla fall! Så himla gött o bara kunna promenera över, dricka té, kolla på TV, hänga, kanske promenera om jag lyckas bli övertalad någon dag ;)

Har hittat jättesköna rutiner, roliga "fritidsaktiviteter", en matplanering som just nu funkar väldigt bra... Ja, det finns ingenting att klaga på! Livet i Gbg rockar FETT! 

Sen känner jag fortfarande att det ibland är lite jobbigt och svårt att vara som jag är. Iofs tror jag faktiskt att de allra flesta känner så ibland. MEN jag tycker att det är så himla fel, att det ska vara så provocerande för andra att inte dricka alkohol, träna mycket och äta "ren" mat. Jag försöker att inte göra någon grej av det, men tycker ändå att det kan bli lite obekvämt när folk börjar fråga och liksom "upptäcker" vem jag är - på riktigt.
Och då är jag inte en smygsupande barnmördare utan bara en person som är intresserad av hälsa, kost och att träna mycket och äta ordentligt lagad mat utan en massa SKIT i. (Och Ben&Jerrys)


Fast jag vet också att det är himla lätt att projicera sånt där på andra, som egentligen knappt bryr sig. Som på mitt förra jobb när jag gick runt och kände mig som en lågstatus-kass-outbildad-ung-knappt pottränad-administratör. Vilket gjorde att jag inte tog vissa chanser, höll käft när jag kanske borde sagt något, tillät att folk inte lyssnade på mig och bara körde över mig. För att det var det jag trodde att folk förväntade sig av mig. Dvs ingenting mer än att ta reda på allas sk-t.
Men om jag bara hade haft lite högre tankar om mig själv hade läget kanske varit helt annorlunda!

Nog svamlat, nu ska jag ut och kratta löv i trädgården!

Och ursäkta för en totalt menlös blogg för tillfället, men det blir som det blir :) Finns så mkt andra bra bloggar på nätet som kan roa er bättre så jag är inte orolig ;)

Så himla skön låt:
och

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar